woensdag 22 april 2015

Van lange kapotte broek naar een korte broek!

Met de zomer in het vooruitzicht en mijn vakantie naar curacao over een maandje, kwam dit projectje op een goed tijdstip


Begin dit jaar is mijn vriend bij mij in komen wonen, goede reden om je eigen kledingkast uit te ruimen om ruimte te maken voor hem in mijn kledingkast. Dan kom je nog wel eens kleren tegen die je nooit draagt of in dit geval een nieuwe broek die al snel kapot was gegaan door mijn lieve hond. 1x enthousiast tegen me opgesprongen en zijn nagels lieten een scheur achter in mijn broek. Nog geprobeerd het te repareren met mijn moeder destijds (2 jaar geleden) maar niet gelukt. Weet niet waarom ik 'm niet heb weggegooid maar hij lag in ieder geval nog in de kast. Kwam 'm dus nu tegen en bedacht me vorige week dat ik daar wel een leuke korte broek van kan maken.

Nog geen kleding vermaakt t.n.t. met mijn naaimachine en was nog niet zo bekend met het werken van stretch stoffen en welke steek hier het beste bij werkt.
Naaimachine boekje erbij en ik kreeg al snel door welke steek ik het beste kon gebruiken. Super handig als dat in je boekje staat beschreven. Ik had gelukkig al een stretch naald gekocht bij aankoop van mijn naaimachine op advies van de winkel waar ik 'm had gekocht ruim een maand geleden. Kwam nu mooi uit!

Heb de broek aangetrokken. Strepen gezet tot hoe ver ik de pijpen wilde hebben en deze beiderzijds gelijk afgeknipt.
De randen afgewerkt met een flauwe zigzag voordat ik de rand naar binnen heb gestopt met een omslag van 2 cm en de boel heb afgezoomd.

Uiteindelijk best tevreden ermee, deze kan mooi mee naar Curacao! :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten